Un Giorno Perfetto... Ferzan Özpetek Konuştu...


Biraz aşağıda trailer'ını da izleyebileceğiniz Ferzan Ozpetek'in yeni filmi Un Giorno Perfetto (A Perfect Day) Venedik Film Festivali'nde ilk italyan yarışma filmi olarak gösterildi.

Ferzan Ozpetek de bu gösterim sayesinde film ile ilgili görüşlerini geniş bir şekilde paylaşma fırsatı buldu:

"Prodüktörüm Domenico Procacci, senaryoyu ilk önerdiğinde bu durumdan hoşlanmadım. Ben hep kendi senaryolarımı çekmeyi seviyorum. Ardından istemeye istemeye senaryoyu okumaya başladım, ortasına geldiğimde kafamda oyuncu seçimlerini tamamlamıştım bile. Daha sonra evde senaryonun uyarlandığı kitabı buldum. Eğer tembellik etmeyip kitabı okumuş olsaydım, senaryoyu da ben yazmış olurdum."

"Romandaki şiddetin dozunu düşürmem gerekti. Ekranda bazı imgeleri göstermeyi tercih etmeyen yönetmenlerdenim. Filmde şiddet karakterlerin bir parçası, aynı insanoğlunun bir parçası olduğu gibi. Şiddet içeren sahnelerde hem ben hem oyuncularım zorlandı ve birçok kez çekmek zorunda kaldık. Bu sahnelerde sanırım Visconti'nin "Rocco ve Kardeşleri" akıllara gelecektir."

Melania Mazzucco'nun aynı adlı romanından uyarlanan filmi izleyenlerin ilk görüşleri çok olumlu. Eleştirmenler filmin "yıkıcı bir aşk hikayesi ve trajediyi" çok iyi ve özgün bir şekilde anlattığı konusunda hemfikir.

Yorum Gönder

2 Yorumlar

Adsız dedi ki…
selam ben senay, gercekten super bir site, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...
pachydermata dedi ki…
twitter'da da facebook'ta da pachydermata ismiyle yayın yapıyoruz...

Ad Code

Responsive Advertisement