99 Francs...


Frederic Beigbeder'e çağımızın en iyi yazarlarından biri sıfatını koyarsak biraz zorlama olur ama detaya dikkat eden, kendi anılarını, kitaplarındaki kurgusal dünyaya ustaca yediren, zeki bir provakatör demek garip karşılanmayacaktır.

Jan Kounen ise kısa film döneminde efsane olan, ardından Dobermann ile (ben beğenmiştim ama) hayal kırıklığı yaratan ve son yıllarda Blueberry dışında pek ortada görünmeyen bir yönetmen olarak akıllarda kalabilir.

99 Francs, benim de içinde hasbelkader bulunduğum reklam dünyasına sert şutlar atan ve Beigbeder'in türkçeye çevirilen eserleri arasında yer alan, farklı bir yapıtıydı. Beigbeder reklamcılık geçmişi sayesinde mesleğin jargonuna hakim olduğunu romanında göstermiş ve endüstride büyük tartışma yaratmıştı.

Bu eserden ortaya çıkan filmi izlediğinizde hem Beigbeder'in kitabının, hem de Jan Kounen'in yorumunun hedefinden çok saptığını ve istenilen sonucu vermediğini görüyorsunuz. Reklamcılıkla ilgili eleştirecek çok şey varken film sadece yarattığı hayal dünyası ve zenginliklere odaklanmış.

Kitapta ve filmde reklamcılık çok abartılı bir zenginlik dünyası olarak lanse edilmiş. İşlerin boka sarmasına ise reklamcılık değil kahramanımızın ağır uyuşturucu kullanımı yol açıyor. Beigbeder belki de reklam dünyasından geldiği için esas mesleğine çok ağır yüklenememiş, üstün körü, beylik laflarla mesajı geçiştirmiş. Filmi de izlediğinizde aklınızda şu tortu kalıyor: "Hmm... Reklamcılık aslında uyuşturucu kullanmayanlar için büyük zenginlikler yaratan muhteşem bir meslek."

Tüm bu aksaklığa rağmen reklamcılıkla pek ilginiz yoksa ve iyi bir film izlemek istiyorsanız 99 Francs'ı kaçırmayın derim.

NEDEN İZLENMELİ?
1.Jan Kounen'in kamera ve kurgu konusundaki dehasına tanık olmak için.
2.Birbirinden çarpıcı 7-8 sahneyi aynı film içinde görmek için.
3.Reklamcılığın içyüzüyle ilk kez tanışmak için.
4.Sinemada grafik sanatlarının kullanımının en iyi örneklerine tanık olmak için.

NİYE İZLENMEMELİ?
1.Kendinizi film kahramanlarının yerine koyup her hata yaptıklarında üzülüyorsanız, sakın izlemeyin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code

Responsive Advertisement